• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Samlingslån, i juni eller senare?

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Typ 10 olika kreditgivare men endel små krediter har jag inte använt på länge
Jo, har ju läst det förut och blir ju mindre ränta totalt/månad jag kommer betala ändå nu med det stora lånet
Hur många krediter/ långivare har du i dag som är synliga på UC? Tänkte att betyget borde gå ner om du går ner till bara 1. Sen när du är nere på 1FF så borde betyget bli bättre och kunna ta ett nytt lån med bättre ränta. Men vänta tills någon mer erfaren än mig svarat. Hehe
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Väntar på det slutgiltiga beslutet från Ikano bank
Det var krav på
- lösen (fullmakt)
- Och två senaste lönesspec
Men det stod inget på erbjudandet på advisas sida. Frågade Ikano om det som hänvisade till Advisa och Advisas kundtjänst tyckte det var konstigt att det inte stod med i erbjudandet (under kompletteringar)
På skuldebrevet står det att fullmakt behövs om dem bifogade fullmakt med skuldebrevet
Personligen hade det varit lättare att betala in allt själv med e-faktura men det gick det här också (Skriva ner alla lånegivare, bankgironummer och ocr nummer, summa på papper)
Jaja, hoppas på beviljande :)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Det här känner jag igen IHope, det är så jävla fult.
Varit med om det 9 gånger av 10 fast på Lendo och då med Forex,Sevenday och Bluestep för att nämna några.
Det står inga kompletteringar behövs och sen är det alltid antingen lönespec eller arbetsintyg eller någonting annat.
Så jävla uselt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 825
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Det här känner jag igen IHope, det är så jävla fult.
Varit med om det 9 gånger av 10 fast på Lendo och då med Forex,Sevenday och Bluestep för att nämna några.
Det står inga kompletteringar behövs och sen är det alltid antingen lönespec eller arbetsintyg eller någonting annat.
Så jävla uselt.

Jag har använt lendo några gångee, endast sevenday har begärt in lönespecar, men det angav dom direkt hos lendo.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Hade kanske väntat mig lönespecar för att lånesumman var större än min taxerade inkomst och jag angav en högre inkomst. Men det stod inget.
Ikano var de första erbjudandet (inom några minuter) från ansökan
 
Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 825
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Det beror givetvis vem du har anlitat efter du har fått dina erbjudande.

Jo det är sant, jag har valt SEB, santander forex och collector vad jag kan komma på, som inte begärt något, sevenday begärde komplettering men gjorde det redan innan man valde dom, det stod "komplettering krävs" eller liknande.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Jag tror att gammelbankerna alltså SEB/Nordea/Swedbank/Handelsbanken i princip aldrig kräver det vid Blanco på säg 150.000 medan det är snarare regel än undantag att exempelvis Nordax,Bynk och sevenday gör det.
 

Ahmed84

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 Oktober 2017
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Jag tror att gammelbankerna alltså SEB/Nordea/Swedbank/Handelsbanken i princip aldrig kräver det vid Blanco på säg 150.000 medan det är snarare regel än undantag att exempelvis Nordax,Bynk och sevenday gör det.
Man ska ha bästa score kanske för att låna från de stora banker
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Väntar på det slutgiltiga beslutet från Ikano bank
Det var krav på
- lösen (fullmakt)
- Och två senaste lönesspec
Men det stod inget på erbjudandet på advisas sida. Frågade Ikano om det som hänvisade till Advisa och Advisas kundtjänst tyckte det var konstigt att det inte stod med i erbjudandet (under kompletteringar)
På skuldebrevet står det att fullmakt behövs om dem bifogade fullmakt med skuldebrevet
Personligen hade det varit lättare att betala in allt själv med e-faktura men det gick det här också (Skriva ner alla lånegivare, bankgironummer och ocr nummer, summa på papper)
Jaja, hoppas på beviljande :)
Hände precis samma sak nu med min vän som blev beviljad 200k, också av ikano. Ingenting om kompletteringar eller lösenkrav. Idag fick han skuldebrevet hem tillsammans med fullmakt mm.
Tänkte kanske de skickar med OM man vill att de ska lösa lånen, annars kan man själv göra det. Men du ringde de och de bekräftade alltså att det var lösenkrav?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp